Při cestě přes Ukrajinu na zcela rovné a hladké dálnici se mi při tachometrových 180 km/h rozkmitala řidítka až došlo k dosažení plného rejdu a zablokování předního kola. Já jsem i s motocyklem udělal salto.
Motocykl naštěstí dopadl mimo mě koly nahoru - na řidítka a topcase a následně se na boku doklouzal do odstavného pruhu. Já udělal salto, narazil hlavou, dopadl na záda, klouzal po asfaltu cca. 25m a doklouzal asi 5m od motorky. Naštěstí jsem nehodu přežil jen s výronem kotníku, hematomem na zádech u hrudní páteře a zhmožděným palcem na ruce, což jsou vzhledem k rychlosti v okamžiku nehody zanedbatelné následky.
Velkou zásluhu na tom připisuji kvalitním ochranným prvkům - zejména airbagové vestě Helite, která zabránila poranění páteře vč. krční, ale i kvalitním botám, rukavicím a helmě. Dokonce jsem byl schopen pokračovat v cestě a v následujících dnech procestovat Arménii a Gruzii. A to přesto, že síla nárazu na silnici při pádu musela být velká - svědčí o tom nález z MRI vyšetření, které jsem absolvoval po návratu - u páteře jsem měl krevní výron o velikosti pěsti a to přesto, že jeden homologovaný kvalitní páteřák má vesta, druhý obdobný jsem měl ještě v bundě a náraz byl ztlumený i nafouknutým airbagem. Věřím, že bez vesty bych tu už možná nemusel být... Nakonec největší škoda vznikla na vybavení - o asfalt se prodřelo veškeré oblečení včetně vesty a kožené rukavice dokonce praskly ve švu. V hliníkovém kufru se třením vytvořilo takové teplo, že oblečení ze syntetiky se speklo do ztvrdlé plastové koule, připečené ke stěně kufru. Airbagovou vestu (i bundu a kalhoty) jsem provizorně opravil lepící páskou a přestože byla prodřená včetně vnitřní nafukovací vložky, tak se při následné aktivaci, když mi v Arménii upadla motorka, normálně nafoukla a spolehlivě fungovala.
Dokonce jsem s ní pak, několik měsíců po návratu, na okruhu spadl ještě jednou a vesta stále funguje naprosto normálně. Přesto jsem si nyní koupil novou, přeci jen airbag opravený lepící páskou asi nebude nejvhodnějším bezpečnostním prvkem :-)