Jako většině jezdců se i mně povedlo v cíli seskočit bez odepnutí a „nafouknout“ se, já osobně ji ale doporučuji, říká Barbora Kamírová ambasadorka Helite airbags v jezdeckém sportu

 

Barbora Kamírová je mladou jezdkyní, věnující se koním od malička. Působí ve svém domovském Sportovním Klubu Borová, který je součástí rodinné sportovní stáje rodičů Barbory.  Jezdeckému sportu se závodně věnuje od 8 let, kdy začala závodit na svém prvním poníkovi Berušce a od té doby slaví jeden úspěch za druhým, proto jsme velmi rádi, že se právě ona stala naší ambasadorkou Helite airbagových systémů právě v jezdeckém sportu.

Báru jsme se rozhodli trochu vyzpovídat a zjistit nejenom její zkušenosti s airbagovýmy systémy, ale zeptali jsme se ji i třeba na její plány v roce 2018......

 

Jak vzpomínáte na uplynulou sezonu a co v ní považujete za největší úspěch, pozitivum?

Největší plány jsem měla s Vanessou, se kterou jsem na začátku sezony absolvovala naše společné první CIC**, kdy cílem byla kvalifikace na ME 2018, ale bohužel kvůli zranění jsme se spolu ukázaly na kolbišti až ke konci sezony a kvalifikaci jsme nestihly, ale hlavní bylo, že se vrátila zpět do kondice, což dokázala v zářijové Strzegomi, kdy obsadila 4. místo v CIC* a o měsíc později jsme na stejném místě úspěšně absolvovaly další dvě hvězdy.

 O to více jsem se věnovala mladým klisnám, Contha Balou a Coco Channel, které startovaly první sezonu a obě ji zakončily na úrovni L.

 

Jakého koně jste měla k dispozici? Prozraďte nám něco o něm.

Mojí nejzkušenější klisnou je Vanessa Mae (13 let, otec Corsár, matka po Visconsin), která je skvělou parťačkou zejména v crossu, který si s ní velmi užívám, je spolehlivá a má mnoho zkušeností, které mi neustále předává a posouvá mě dál. Naší slabší stránkou je drezura, kde máme občas odlišné názory, ale pracujeme na tom. :-)

            Contha Balou je sedmiletá oldenburgská klisna, z matky po Balou du Rouet a otci Conthargos. Do naší party přišla na podzim 2016 bez jakýchkoliv závodních zkušeností a od té doby odvedla velký kus práce. Skokově i pohybově je velmi nadaná a ochotná při práci.

            Coco Channel, přezdívaná Slověna, je šestileou klisnou chorvatského teplokrevníka (otec Cooperfield po Cassini I, matka po Regilio). Pracuji s ní od obsednutí a dělá mi radost, že mohu pozorovat pokroky, které dělá.

 

Jaké jsou plány a dlouhodobé cíle na novou sezónu a sezóny budoucí? Čeká Vás v 2018 nějaký vyjímečný podnik, ke kterému sledujete svoji pozornost a načasování formy?

Největší pozornost směřuji k ME 2018, neboť je to můj poslední rok v mladých jezdcích. Nicméně mi to neulehčuje FEI kalendář, protože CCI** jsou vypisovány jen minimálně a ME je již začátkem července. Se Slověnou a Balou se chystáme o úroveň výše a ke konci sezony bych se s nimi ráda ukázala na mezinárodních závodech. Plánuji i účast na MČR.

 

Jak hodnotíte úroveň a informovanost o nejnovějších trendech v ČR? Mám na mysli bezpečnost a Airbagové vesty, které jsou již ve světě běžným ochranným prostředkem?

Období, kdy se tyto vesty začaly objevovat, jsem strávila v zahraničí, kde byly využívány poměrně často. V současné době je u nás jezdci používají celkem běžně, takže už se u nás nechají sehnat dobře. V minulém roce jsme ji přidali do sortimentu i v naší firmě (Kamír&Co.).

 

Sama jezdíte v airbagové vestě HELITE. Jak jste se k ni dostala? Popište čtenářům začátky a zvykání si n tento bezpečnostní prvek.

            Vesty jsem vídala u ostatních jezdců a vzhledem k tomu, že ve všestrannosti není o pády nouze, přišla mi vesta jako dobrá investice do ochrany svého zdraví. Nijak nepřekáží v pohybu a po chvíli o ní člověk ani neví, takže i mně, jako většině jezdců, se povedlo v cíli seskočit bez odepnutí a „nafouknout“ se :-)

 

Vnímáte nějak na českých závodech posun v uznání airbagů HELITE jako povinného, bezpečnostního prvku? Přeci jen v minulosti byly i případy, že jezdci nebyli připuštěni na start, i přesto že je uznává mezinárodní federace FEI a že je vídáme u světových jezdců mj od olympiády v Londýně.

Ještě jsem se nesetkala s tím, že by někomu nebyl povolen start kvůli tomu, že měl airbagovou vestu. Pouze vím, že se řešilo, zda může jezdec startovat pouze s ní bez pevné bezpečnostní vesty, což chápu, protože při pádu jezdce s koněm nemusí dojít k odepnutí a tím pádem vesta nemá ten správný účinek. Co se týká povinnosti, myslím, že je na každém, aby rozhodl, zda ji bude používat nebo ne, někomu to nemusí vyhovovat, já osobně ji doporučuji.

 

Ve spolupráci s: https://www.kamir.cz/